Pujol lamenta no haver fet l'aeroport d'Alfés per haver-se deixat "impressionar" per l'oposició al projecte

Jordi Pujol


L'expresident de la Generalitat Jordi Pujol s'ha lamentat aquest dijous de no haver construït l'aeroport d'Alfés durant la seva època de Govern i per haver-se deixat "impressionar" per l'oposició al projecte tant per part dels partits que ara formen el tripartit com pel moviment ecologista.
Pujol ha presentat aquest dijous els tres primers volums de la col·lecció Obra de Govern 1980-2003, que repassa la feina feta pels executius de CiU. Preguntat sobre què lamenta no haver pogut fer, Pujol ha respost que 'moltes coses', tot i que després ha posat l'exemple d'Alfés. Segons l'expresident, cada cop que passa per les carreteres de Lleida i veu "el rètol que posa Alfès, em pregunto perquè caratxos no vam fer l'aeroport?", perquè "no vaig tirar pel dret?". L'expresident creu que no es va fer perquè el Govern "es va deixar impressionar per l'oposició del tripartit i pel moviment ecologista".
Pujol ha recordat que aquest moviment s'oposava a l'aeroport d'Alfés perquè en aquella zona hi havia una timoneda i aloses becudes. "I jo preguntava, és que només hi ha aloses becudes aqu*?, i deien que a Fraga n'hi havia moltes". Aleshores, ha dit Pujol, responia que "si n'hi ha a Fraga no cal que n'hi hagi a Alfés, no és problema, perquè les d'Alfés aniran a Fraga, els ocells són molt intel·ligents". L'expresident ha afegit que la resposta va ser que "aquelles no són catalanes", davant del qual va apuntar que "el nacionalista" era ell.
L'expresident, però, considera que "est* bé" que ara l'aeroport s'estigui construint a Alguaire, tot recordant que "com que han passat anys resulta que mentrestant s'ha fet la variant de Lleida per la banda de dalt" i permetr* que l'aeroport quedi "més a prop de la carretera".

Font